Coola vardagsdagar

Den som tror att den standige turisten finns, att jorden runt pa 80 dagar med fullkomligt oppna sinnen ar mojligt, har fel. Man kan bara resa i viss måtta. Sen blir man matt.  
(fann ett å i en gammal text; i ovrigt for ni forlata de europeiska tangentborden)

 Saledes, efter tre veckors intensivt hattande blir det en tids lugnare tempo i Barcelona. En vardag fylld av karlek och sjukdom. Jag far uppleva Spaniens sjukvard och jag maste att saga att bara man visar sitt europeiska sjukforsakringskort sa blir man ypperligt behandlad! Svenska sjukhuskoer verkar avlagsna...hmm
Joan Miro-museet, Montjuic Parc, utomhuskonsert med fontaner vid Plaza España, riktig kubansk salsa, Parc de Ciutadella och hemmabio och ljuvlig tortilla hinns ocksa med mellan varven. Samt att upptacka stan pa cykel och, saklart, paskaggsrakningen.
Spanskan blir battre av all ovning och jag klarar av det enkla vardagslivets kommunikation. Finskan ovas ocksa friskt, da Felicia bor med 'symppiga' Noora, Kaisa och Liisa. Ibland ar huvudet dock oforstaeligt tungt, tills jag inser att det ar hjarnan sprakbearbetning! Och jag forstar varfor alla smabarn vill sova hela tiden - de ska ta in sitt FORSTA sprak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0